FRANCESCHINI, SANDRO
FRANCESCHINI, SANDRO
DIPARTIMENTO DI MEDICINA E CHIRURGIA
Attività di identificazione precoce e potenziamento dei bambini a rischio di DSA: il progetto Indipote(dn)s
2022-01-01 Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Fontolan, S.; Gri, G.; Berlusconi, V.; Macchi, L.; Bralia, S.; Dui, L. G.; Ferrante, S.; Termine, C.
Development and predictors of reading skills in a 5‐year Italian longitudinal study
2024-01-01 Mascheretti, Sara; Luoni, Chiara; Franceschini, Sandro; Capelli, Elena; Farinotti, Laura; Borgatti, Renato; Lecce, Serena; Termine, Cristiano
Evaluating the Efficacy of a Serious Game in Enhancing Word Reading Speed
2023-01-01 Piazzalunga, Chiara; Dui, Linda Greta; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
La televalutazione può sovrastimare il rischio di difficoltà di apprendimento nei primi due anni di scuola primaria
2022-01-01 Fontolan, S; Franceschini, S; Bortolozzo, M; Dui, Lg; Ferrante, S; Termine, C.
Letter Tracing: a Serious Game to Teach Handwriting and Assess Proficiency through Machine Learning
2024-01-01 Greta Dui, Linda; Piazzalunga, Chiara; Fontolan, Stefania; Bortolozzo, Marisa; Franceschini, Sandro; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
Serious games for a technology-enhanced early screening of handwriting difficulties
2023-01-01 Dui, Linda Greta; Piazzalunga, Chiara; Toffoli, Simone; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Borghese, Nunzio Alberto; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
The Indipote(dn)s project: how to identify and train children at risk for specific learning disorder
2024-01-01 Dui, L. G.; Fontolan, S.; Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Macchi, L.; Bralia, S.; Donati, A.; Ferrante, S.; Termine, C
Una connessione fra abilità semantiche e visuo- spaziali
2022-01-01 Franceschini, S; Fontolan, S; Bortolozzo, M; Berlusconi, V; Alberio, L; Lenzi, E; Quadrelli, L; Vedana, M; Termine, C
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Attività di identificazione precoce e potenziamento dei bambini a rischio di DSA: il progetto Indipote(dn)s | 1-gen-2022 | Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Fontolan, S.; Gri, G.; Berlusconi, V.; Macchi, L.; Bralia, S.; Dui, L. G.; Ferrante, S.; Termine, C. | |
Development and predictors of reading skills in a 5‐year Italian longitudinal study | 1-gen-2024 | Mascheretti, Sara; Luoni, Chiara; Franceschini, Sandro; Capelli, Elena; Farinotti, Laura; Borgatti, Renato; Lecce, Serena; Termine, Cristiano | |
Evaluating the Efficacy of a Serious Game in Enhancing Word Reading Speed | 1-gen-2023 | Piazzalunga, Chiara; Dui, Linda Greta; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
La televalutazione può sovrastimare il rischio di difficoltà di apprendimento nei primi due anni di scuola primaria | 1-gen-2022 | Fontolan, S; Franceschini, S; Bortolozzo, M; Dui, Lg; Ferrante, S; Termine, C. | |
Letter Tracing: a Serious Game to Teach Handwriting and Assess Proficiency through Machine Learning | 1-gen-2024 | Greta Dui, Linda; Piazzalunga, Chiara; Fontolan, Stefania; Bortolozzo, Marisa; Franceschini, Sandro; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
Serious games for a technology-enhanced early screening of handwriting difficulties | 1-gen-2023 | Dui, Linda Greta; Piazzalunga, Chiara; Toffoli, Simone; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Borghese, Nunzio Alberto; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
The Indipote(dn)s project: how to identify and train children at risk for specific learning disorder | 1-gen-2024 | Dui, L. G.; Fontolan, S.; Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Macchi, L.; Bralia, S.; Donati, A.; Ferrante, S.; Termine, C | |
Una connessione fra abilità semantiche e visuo- spaziali | 1-gen-2022 | Franceschini, S; Fontolan, S; Bortolozzo, M; Berlusconi, V; Alberio, L; Lenzi, E; Quadrelli, L; Vedana, M; Termine, C |