FONTOLAN, STEFANIA
FONTOLAN, STEFANIA
DIPARTIMENTO DI MEDICINA E INNOVAZIONE TECNOLOGICA
A co-designed platform for a technology-based early identification to support specific learning disorders screening in schools
2024-01-01 Donati, Alice; Dui Linda, Greta; Fontolan, Stefania; Termine, Cristiano; Campi, Alessandro; Ferrante, Simona
Attività di identificazione precoce e potenziamento dei bambini a rischio di DSA: il progetto Indipote(dn)s
2022-01-01 Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Fontolan, S.; Gri, G.; Berlusconi, V.; Macchi, L.; Bralia, S.; Dui, L. G.; Ferrante, S.; Termine, C.
Da IndiPote(dn)S a INDACO: la Regione Lombardia promuove la costituzione della rete tra la scuola e i servizi di neuropsichiatria infantile
2024-01-01 Termine, Cristiano; Bortolozzo, Marisa; Tombini, Giulia; Fontolan, Stefania; Greta Dui, Linda; Donati, Alice; Macchi, Luigi; Bralia, Simonetta; Ferrante, Simona
Development and Validation of an iPad-based Serious Game for Emotion Recognition and Attention Tracking towards Early Identification of Autism
2023-01-01 Piazzalunga, Chiara; Molino, Pierpaolo; Giangregorio, Chiara; Fontolan, Stefania; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
Digital Characterization of Primary School Pupils’ Handwriting with a Sensorized Ink Pen
2024-01-01 Toffoli, Simone; Pozzi, Laura; Fontolan, Stefania; Lunardini, Francesca; Malavolti, Milad; Piazzalunga, Chiara; Greta Dui, Linda; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
Evaluating the Efficacy of a Serious Game in Enhancing Word Reading Speed
2023-01-01 Piazzalunga, Chiara; Dui, Linda Greta; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
Impatto del lockdown da Covid-19 sui bambini e i ragazzi con disturbi del neurosviluppo
2022-01-01 Termine, C; Galli, V; Dui, Lg; Berlusconi, V; Fontolan, S; Lunardini, F; Cavanna, Ae; Ferrante, S.
La televalutazione può sovrastimare il rischio di difficoltà di apprendimento nei primi due anni di scuola primaria
2022-01-01 Fontolan, S; Franceschini, S; Bortolozzo, M; Dui, Lg; Ferrante, S; Termine, C.
Letter Tracing: a Serious Game to Teach Handwriting and Assess Proficiency through Machine Learning
2024-01-01 Greta Dui, Linda; Piazzalunga, Chiara; Fontolan, Stefania; Bortolozzo, Marisa; Franceschini, Sandro; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
Serious games for a technology-enhanced early screening of handwriting difficulties
2023-01-01 Dui, Linda Greta; Piazzalunga, Chiara; Toffoli, Simone; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Borghese, Nunzio Alberto; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
The Indipote(dn)s project: how to identify and train children at risk for specific learning disorder
2024-01-01 Dui, L. G.; Fontolan, S.; Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Macchi, L.; Bralia, S.; Donati, A.; Ferrante, S.; Termine, C
Una connessione fra abilità semantiche e visuo- spaziali
2022-01-01 Franceschini, S; Fontolan, S; Bortolozzo, M; Berlusconi, V; Alberio, L; Lenzi, E; Quadrelli, L; Vedana, M; Termine, C
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A co-designed platform for a technology-based early identification to support specific learning disorders screening in schools | 1-gen-2024 | Donati, Alice; Dui Linda, Greta; Fontolan, Stefania; Termine, Cristiano; Campi, Alessandro; Ferrante, Simona | |
Attività di identificazione precoce e potenziamento dei bambini a rischio di DSA: il progetto Indipote(dn)s | 1-gen-2022 | Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Fontolan, S.; Gri, G.; Berlusconi, V.; Macchi, L.; Bralia, S.; Dui, L. G.; Ferrante, S.; Termine, C. | |
Da IndiPote(dn)S a INDACO: la Regione Lombardia promuove la costituzione della rete tra la scuola e i servizi di neuropsichiatria infantile | 1-gen-2024 | Termine, Cristiano; Bortolozzo, Marisa; Tombini, Giulia; Fontolan, Stefania; Greta Dui, Linda; Donati, Alice; Macchi, Luigi; Bralia, Simonetta; Ferrante, Simona | |
Development and Validation of an iPad-based Serious Game for Emotion Recognition and Attention Tracking towards Early Identification of Autism | 1-gen-2023 | Piazzalunga, Chiara; Molino, Pierpaolo; Giangregorio, Chiara; Fontolan, Stefania; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
Digital Characterization of Primary School Pupils’ Handwriting with a Sensorized Ink Pen | 1-gen-2024 | Toffoli, Simone; Pozzi, Laura; Fontolan, Stefania; Lunardini, Francesca; Malavolti, Milad; Piazzalunga, Chiara; Greta Dui, Linda; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
Evaluating the Efficacy of a Serious Game in Enhancing Word Reading Speed | 1-gen-2023 | Piazzalunga, Chiara; Dui, Linda Greta; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
Impatto del lockdown da Covid-19 sui bambini e i ragazzi con disturbi del neurosviluppo | 1-gen-2022 | Termine, C; Galli, V; Dui, Lg; Berlusconi, V; Fontolan, S; Lunardini, F; Cavanna, Ae; Ferrante, S. | |
La televalutazione può sovrastimare il rischio di difficoltà di apprendimento nei primi due anni di scuola primaria | 1-gen-2022 | Fontolan, S; Franceschini, S; Bortolozzo, M; Dui, Lg; Ferrante, S; Termine, C. | |
Letter Tracing: a Serious Game to Teach Handwriting and Assess Proficiency through Machine Learning | 1-gen-2024 | Greta Dui, Linda; Piazzalunga, Chiara; Fontolan, Stefania; Bortolozzo, Marisa; Franceschini, Sandro; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
Serious games for a technology-enhanced early screening of handwriting difficulties | 1-gen-2023 | Dui, Linda Greta; Piazzalunga, Chiara; Toffoli, Simone; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Borghese, Nunzio Alberto; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
The Indipote(dn)s project: how to identify and train children at risk for specific learning disorder | 1-gen-2024 | Dui, L. G.; Fontolan, S.; Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Macchi, L.; Bralia, S.; Donati, A.; Ferrante, S.; Termine, C | |
Una connessione fra abilità semantiche e visuo- spaziali | 1-gen-2022 | Franceschini, S; Fontolan, S; Bortolozzo, M; Berlusconi, V; Alberio, L; Lenzi, E; Quadrelli, L; Vedana, M; Termine, C |