Bortolozzo, Marisa
Bortolozzo, Marisa
DIPARTIMENTO DI MEDICINA E CHIRURGIA
Attività di identificazione precoce e potenziamento dei bambini a rischio di DSA: il progetto Indipote(dn)s
2022-01-01 Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Fontolan, S.; Gri, G.; Berlusconi, V.; Macchi, L.; Bralia, S.; Dui, L. G.; Ferrante, S.; Termine, C.
Co-Design and Field Testing of a Platform to Support the Screening of Learning Difficulties
2025-01-01 Dui, L. G.; Piazzalunga, C.; Toffoli, S.; Malavolti, M.; Lunardini, F.; Basilico, N.; Luperto, M.; Antonazzi, M.; Borghese, N. A.; Maggi, L.; Savanovic, A.; Krpic, A.; Fontolan, S.; Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Bonometti, S.; Termine, C.; Ferrante, S.
Da IndiPote(dn)S a INDACO: la Regione Lombardia promuove la costituzione della rete tra la scuola e i servizi di neuropsichiatria infantile
2024-01-01 Termine, Cristiano; Bortolozzo, Marisa; Tombini, Giulia; Fontolan, Stefania; Greta Dui, Linda; Donati, Alice; Macchi, Luigi; Bralia, Simonetta; Ferrante, Simona
Evaluating the Efficacy of a Serious Game in Enhancing Word Reading Speed
2023-01-01 Piazzalunga, Chiara; Dui, Linda Greta; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
Investigating Visual Perception Impairments through Serious Games and Eye Tracking to Anticipate Handwriting Difficulties
2023-01-01 Piazzalunga, Chiara; Dui, Linda Greta; Termine, Cristiano; Bortolozzo, Marisa; Matteucci, Matteo; Ferrante, Simona
La televalutazione può sovrastimare il rischio di difficoltà di apprendimento nei primi due anni di scuola primaria
2022-01-01 Fontolan, S; Franceschini, S; Bortolozzo, M; Dui, Lg; Ferrante, S; Termine, C.
Letter Tracing: a Serious Game to Teach Handwriting and Assess Proficiency through Machine Learning
2024-01-01 Greta Dui, Linda; Piazzalunga, Chiara; Fontolan, Stefania; Bortolozzo, Marisa; Franceschini, Sandro; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
Serious games for a technology-enhanced early screening of handwriting difficulties
2023-01-01 Dui, Linda Greta; Piazzalunga, Chiara; Toffoli, Simone; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Borghese, Nunzio Alberto; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona
Teleassessment can overestimate the risk of learning disability in first and second grade of primary school
2025-01-01 Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Dui, Linda Greta; Ferrante, Simona; Termine, Cristiano
The Indipote(dn)s project: how to identify and train children at risk for specific learning disorder
2024-01-01 Dui, L. G.; Fontolan, S.; Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Macchi, L.; Bralia, S.; Donati, A.; Ferrante, S.; Termine, C
Una connessione fra abilità semantiche e visuo- spaziali
2022-01-01 Franceschini, S; Fontolan, S; Bortolozzo, M; Berlusconi, V; Alberio, L; Lenzi, E; Quadrelli, L; Vedana, M; Termine, C
| Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
|---|---|---|---|
| Attività di identificazione precoce e potenziamento dei bambini a rischio di DSA: il progetto Indipote(dn)s | 1-gen-2022 | Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Fontolan, S.; Gri, G.; Berlusconi, V.; Macchi, L.; Bralia, S.; Dui, L. G.; Ferrante, S.; Termine, C. | |
| Co-Design and Field Testing of a Platform to Support the Screening of Learning Difficulties | 1-gen-2025 | Dui, L. G.; Piazzalunga, C.; Toffoli, S.; Malavolti, M.; Lunardini, F.; Basilico, N.; Luperto, M.; Antonazzi, M.; Borghese, N. A.; Maggi, L.; Savanovic, A.; Krpic, A.; Fontolan, S.; Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Bonometti, S.; Termine, C.; Ferrante, S. | |
| Da IndiPote(dn)S a INDACO: la Regione Lombardia promuove la costituzione della rete tra la scuola e i servizi di neuropsichiatria infantile | 1-gen-2024 | Termine, Cristiano; Bortolozzo, Marisa; Tombini, Giulia; Fontolan, Stefania; Greta Dui, Linda; Donati, Alice; Macchi, Luigi; Bralia, Simonetta; Ferrante, Simona | |
| Evaluating the Efficacy of a Serious Game in Enhancing Word Reading Speed | 1-gen-2023 | Piazzalunga, Chiara; Dui, Linda Greta; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
| Investigating Visual Perception Impairments through Serious Games and Eye Tracking to Anticipate Handwriting Difficulties | 1-gen-2023 | Piazzalunga, Chiara; Dui, Linda Greta; Termine, Cristiano; Bortolozzo, Marisa; Matteucci, Matteo; Ferrante, Simona | |
| La televalutazione può sovrastimare il rischio di difficoltà di apprendimento nei primi due anni di scuola primaria | 1-gen-2022 | Fontolan, S; Franceschini, S; Bortolozzo, M; Dui, Lg; Ferrante, S; Termine, C. | |
| Letter Tracing: a Serious Game to Teach Handwriting and Assess Proficiency through Machine Learning | 1-gen-2024 | Greta Dui, Linda; Piazzalunga, Chiara; Fontolan, Stefania; Bortolozzo, Marisa; Franceschini, Sandro; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
| Serious games for a technology-enhanced early screening of handwriting difficulties | 1-gen-2023 | Dui, Linda Greta; Piazzalunga, Chiara; Toffoli, Simone; Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Borghese, Nunzio Alberto; Termine, Cristiano; Ferrante, Simona | |
| Teleassessment can overestimate the risk of learning disability in first and second grade of primary school | 1-gen-2025 | Fontolan, Stefania; Franceschini, Sandro; Bortolozzo, Marisa; Dui, Linda Greta; Ferrante, Simona; Termine, Cristiano | |
| The Indipote(dn)s project: how to identify and train children at risk for specific learning disorder | 1-gen-2024 | Dui, L. G.; Fontolan, S.; Bortolozzo, M.; Franceschini, S.; Macchi, L.; Bralia, S.; Donati, A.; Ferrante, S.; Termine, C | |
| Una connessione fra abilità semantiche e visuo- spaziali | 1-gen-2022 | Franceschini, S; Fontolan, S; Bortolozzo, M; Berlusconi, V; Alberio, L; Lenzi, E; Quadrelli, L; Vedana, M; Termine, C |