The paper deepens the relationship between practical experience and reflexivity starting from preliminary results of a research conducted during the internship of the Degree Course in Primary Education at the University of Molise. The aim is to understand the most significant factors of experiential learning through the analysis of the narrative of the trainees with the support of an online environment.
Il contributo approfondisce la relazione fra l'esperienza pratica e la riflessività a partire dai i risultati preliminari di una ricerca condotta nell’ambito del tirocinio del Corso di Laurea in Scienze della Formazione Primaria presso l’Università del Molise. L'obiettivo è di comprendere i fattori più significativi dell’apprendimento esperienziale attraverso l’analisi delle narrazione dei tirocinanti con il supporto di un ambiente online.
Il tirocinio come esperienza di riflessività
BONOMETTI, STEFANO
2013-01-01
Abstract
The paper deepens the relationship between practical experience and reflexivity starting from preliminary results of a research conducted during the internship of the Degree Course in Primary Education at the University of Molise. The aim is to understand the most significant factors of experiential learning through the analysis of the narrative of the trainees with the support of an online environment.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.