The presence of learners with multilingual background requires the educational system to be geared to different levels: identity, secondary socialization, educational practices, especially with regards to language development (Fusco, 2017). This essay will discuss some data of language educational nature, related to a research about language educational practices in multilingual contexts.
La presenza a livello strutturale di corsisti con background plurilingue richiede che il sistema educativo si attrezzi su diversi piani: quello identitario, della socializzazione secondaria, delle pratiche educative e didattiche, soprattutto per quanto riguarda lo sviluppo della lingua (Fusco, 2017). Il contributo permetterà di discutere alcuni dati di carattere glottodidattico, relativi a una ricerca condotta nel 2019, rispetto alle pratiche didattiche in contesti plurilingui.
Lingue di minoranza e didattica dell'italiano. Una ricerca sulle pratiche glottodidattiche
Nitti P
2021-01-01
Abstract
The presence of learners with multilingual background requires the educational system to be geared to different levels: identity, secondary socialization, educational practices, especially with regards to language development (Fusco, 2017). This essay will discuss some data of language educational nature, related to a research about language educational practices in multilingual contexts.File | Dimensione | Formato | |
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