The paper proposes a brief analysis of the variations that affect the three initial pages of his first great novel, Un dramma borghese, the beginning that Sereni found unpleasant, identifying the effect the author aimed for, judging at least from the fixes examined: a cloistered narrative form, within a bare and lucid writing; something that also concerns Gabriele d’Annunzio’s Notturno

L’efficacia delle immagini secondo Morselli. Primi appunti sulla stesura e la fonte dannunziana di "Un dramma borghese"

Elena Valentina Maiolini
2024-01-01

Abstract

The paper proposes a brief analysis of the variations that affect the three initial pages of his first great novel, Un dramma borghese, the beginning that Sereni found unpleasant, identifying the effect the author aimed for, judging at least from the fixes examined: a cloistered narrative form, within a bare and lucid writing; something that also concerns Gabriele d’Annunzio’s Notturno
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Maiolini_Morselli efficacia immagini_Expressio_2024.pdf

non disponibili

Tipologia: Versione Editoriale (PDF)
Licenza: Copyright dell'editore
Dimensione 744.17 kB
Formato Adobe PDF
744.17 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11383/2188632
 Attenzione

L'Ateneo sottopone a validazione solo i file PDF allegati

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact