MINAZZI, ROBERTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.466
NA - Nord America 2.386
AS - Asia 1.144
SA - Sud America 163
AF - Africa 15
OC - Oceania 6
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 6.181
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.348
IT - Italia 1.557
SG - Singapore 399
UA - Ucraina 257
CN - Cina 211
TR - Turchia 165
HK - Hong Kong 155
BR - Brasile 137
VN - Vietnam 129
DE - Germania 126
SE - Svezia 118
IE - Irlanda 85
GB - Regno Unito 75
FI - Finlandia 67
RU - Federazione Russa 40
FR - Francia 30
NL - Olanda 26
IN - India 20
CA - Canada 19
MX - Messico 17
BE - Belgio 16
AR - Argentina 14
PL - Polonia 14
ID - Indonesia 12
ES - Italia 11
JP - Giappone 11
BG - Bulgaria 9
ZA - Sudafrica 9
CH - Svizzera 8
KR - Corea 7
LV - Lettonia 7
AT - Austria 6
AU - Australia 6
MY - Malesia 6
IQ - Iraq 5
PH - Filippine 5
BD - Bangladesh 4
DK - Danimarca 4
IR - Iran 4
PE - Perù 4
EC - Ecuador 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
CO - Colombia 2
GR - Grecia 2
HN - Honduras 2
MW - Malawi 2
SA - Arabia Saudita 2
TN - Tunisia 2
TW - Taiwan 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
AL - Albania 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BH - Bahrain 1
EG - Egitto 1
EU - Europa 1
HU - Ungheria 1
LT - Lituania 1
MA - Marocco 1
OM - Oman 1
PK - Pakistan 1
PT - Portogallo 1
PY - Paraguay 1
Totale 6.181
Città #
Milan 783
Dallas 211
Singapore 210
Jacksonville 201
Chandler 198
Fairfield 168
Ashburn 164
Hong Kong 155
Ann Arbor 144
Woodbridge 128
Dearborn 102
Dublin 85
Seattle 83
Beijing 82
Princeton 76
Izmir 70
Wilmington 70
Houston 68
New York 61
Rome 60
Como 59
Boardman 57
Cambridge 54
Nyköping 51
Kocaeli 44
Dong Ket 33
Los Angeles 31
The Dalles 31
Varese 30
Hefei 22
London 19
Chicago 18
Santa Clara 18
Verona 17
Brussels 16
Ronco all'Adige 16
Amsterdam 14
Helsinki 14
Ho Chi Minh City 14
Munich 14
Ogden 13
Warsaw 12
Redwood City 11
Turin 11
Denver 10
Nuremberg 10
San Diego 10
Tokyo 10
Bari 9
Bologna 9
Cernusco Sul Naviglio 9
Rho 9
San Mateo 9
Cattolica 8
Chennai 8
Kunming 8
Mexico City 8
Nanjing 8
Naples 8
Sofia 8
São Paulo 8
Brescia 7
Buffalo 7
Johannesburg 7
Montreal 7
Orem 7
Phoenix 7
Riga 7
Washington 7
Atlanta 6
Belo Horizonte 6
Casalgrande 6
Cermenate 6
Gavirate 6
Jinan 6
Loreto Aprutino 6
Modena 6
Stockholm 6
Trento 6
Abano Terme 5
Bergamo 5
Busto Arsizio 5
Cantù 5
Des Moines 5
Hanoi 5
Padua 5
Poplar 5
Querétaro 5
Shanghai 5
Warendorf 5
Baghdad 4
Cinisello Balsamo 4
Epsom 4
Frankfurt am Main 4
Guangzhou 4
Haiphong 4
Landriano 4
Mannheim 4
Mogliano Veneto 4
Mugnano di Napoli 4
Totale 4.098
Nome #
Social media marketing in tourism and hospitality 224
A Review of Literature on the Gaps Model on Service Quality: A 3-Decades Period: 1985–2013 219
Tourism seasonality and potentiality of development in the Como lake area. A first exploratory study 219
Web reviews influence on expectations and purchasing intentions of hotel potential customers 191
Investigating Social Media Marketing in the Hospitality Industry: Facebook and European Hotels 189
The travel distribution system and information and communication technologies (ICT) 186
Mobile Technologies Effects on Travel Behaviours and Experiences: A Preliminary Analysis 180
The influence of e-word-of-mouth on hotel occupancy rate 179
The impact of hotel reviews posted by guests on customers’ purchase process and expectations 152
Comunicazione e competizione, i due elementi per la reinterpretazione del modello dei gap sulla qualità dei servizi 147
Effetti competitivi della sharing economy nei servizi ricettivi 146
L’orientamento dialogico e relazionale delle imprese alberghiere italiane sul web. Uno studio pilota 143
Sharing economy e ospitalità: sfida o opportunità? Analisi del rapporto di sostituibilità tra imprese alberghiere e affitti brevi 141
La valutazione della qualità della destinazione turistica: una applicazione al turismo tedesco in Provincia di Varese 140
Tourism seasonality and potentiality of development in the Como lake area. A first exploratory study 140
Comunicazione e competizione, i due elementi per la reinterpretazione del modello dei gap sulla qualità dei servizi 139
Humanize your business. The role of personal reputation in the sharing economy 135
Social Media Approaches and Communication Strategies in Tourism 126
Hotel Selection: The Evaluation of Competitive Alternatives and Their Impact on Guests’ Service Expectations 125
Social Media Marketing in the Hospitality Industry: The Evolution of European Hotels’ Approaches from 2012 to 2018 122
Hotel classification systems: a comparison of international case studies 121
Passaparola, social media e recensioni dei clienti 120
I programmi di fidelizzazione delle imprese alberghiere 118
Il marketing per lo sviluppo turistico del territorio lariano 115
Social media marketing in European Hospitality industry: a possible evaluation model 113
Customer Satisfaction Surveys in the Hospitality Industry: a comparison of international hotel chains questionnaires 111
The determinants of managerial responses to hotel guests’ reviews: An exploratory study in the city of Milan 111
La qualità dei servizi alberghieri nella prospettiva delle imprese e del mercato. Sistemi di classificazione e programmi aziendali di gestione e controllo 109
Il processo di controllo diella qualità negli alberghi: il Manuale della qualità 109
Quality certification in services: the case of hospitality industry 109
Hotels Quality Programs 108
Online relationships and dialogue orientation in the Italian hospitality industry 108
Overtourism e Lago di Como: quale relazione? 107
Social media and Revenue Management 107
Are Gen Z Travelers Really Sustainable? The Perception of Sustainability in Hotel Choices 104
Il questionario di customer satisfaction nel business alberghiero 102
Social media in context 99
L’impatto dell’investimento in politiche di sviluppo sostenibile (Environmental management practices EMPs) sulla performance delle imprese dell’ospitalità 97
An exploration of experiential travel behavior during the traveler journey 93
Prospettive di sviluppo del turismo nel territorio di Lecco 93
La scelta del servizio alberghiero: sostenibilità e percezione dei turisti 78
It takes two to tango: the role of personal reputation in the sharing economy 76
Sustainability as an attribute of hotel choice 73
Augmented reality per la valorizzazione del brand territoriale: il caso “I Sentieri Del Tessile” del territorio lariano 70
Prospettive di sviluppo del turismo nel territorio di Lecco. In: Il territorio come giacimento di vitalità per l'impresa. 63
null 59
Attivismo digitale e cambiamenti climatici. Il progetto "Cosmo - Climate Change Observatory Of Social Mobilization” 53
Exploring Gen Z sustainable behavior in the hospitality industry 53
Integrating sentiment analysis in tourism: a data-driven approach for lake como's sustainable development 51
Generazione Z e percezione delle sostenibilità nella scelta del servizio alberghiero 50
Environmental digital activism: Profile and main drivers 49
Social Mobilisation for Climate Change 49
Environmental management practices (EMPs) del settore alberghiero: disclosure ed effetti sulla performance finanziaria e non finanziaria 43
Contratti di fiume e sviluppo sostenibile del territorio 38
La comunicazione strategica della sostenibilità come elemento di differenziazione delle imprese e delle destinazioni turistiche 36
Sustainable dining dynamics: consumer perceptions in traditional and rural restaurants 33
Turismo religioso e cammini in Lombardia. Una ricerca pluridisciplinare 11
Totale 6.282
Categoria #
all - tutte 21.131
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 21.131


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021428 0 0 0 0 0 69 24 41 88 71 58 77
2021/2022375 55 43 18 48 12 11 11 19 13 53 39 53
2022/2023556 50 53 27 69 42 117 11 37 68 32 26 24
2023/20241.082 154 158 184 184 189 85 8 43 26 16 21 14
2024/2025966 43 18 112 65 51 49 67 52 133 61 99 216
2025/20261.261 118 151 279 389 272 52 0 0 0 0 0 0
Totale 6.282